יום שישי, 16 באוקטובר 2009

רפלקציה

נכנסתי לכיתה של רומן .. ועכשיו אני המורה הקבועה שלהם..
היה ממש ממש קשה להם לעכל את העניין שמורה חדש עוד פעם ילמד אותם..והם צריכים להגיש מבחן בשבוע הבא..
אבל בסוף הסתדרנו ועברנו כל הבעיות שהיו.
בקשר למורן..שהיא תלמידה שטוענת שהיא גזענית ולא רוצה ללמוד איתי..המנהלת טפלה בזה בצורה מעולית..ועכשיו היא בבית...כי אסור שתהיה גזענית..ובבית הספר יש שיוויון
.

2 תגובות:

יורם אורעד אמר/ה...

אני שמח שהמנהלת, אדלה, טיפלה בכך. לא היה לי כל ספק שהיא ,תעשה זאת בצורה מעולה ואני שמח שהיא עשתה זאת במהירות. התלמידים צריכים להבין שבמדינה הזאת צריך להיות שיוויון, ולא תהיה אפלייה על רקע של לאום, של מוצא, של דת, של צבע עור, של מיגדר(בנים מול בנות) או אחר. זה חשוב בהרבה מלימודי הפיזיקה או מלימודים של כל מקצוע אחר. תלמיד שאינו מפנים זאת, יש להתייחס לעניין במלוא החומרה. אני שמח שזה אכן נעשה.

בנוגע לקושי שנתקלת בו, הדבר נובע לדעתי מן החילופים התכופים מדי של מורים - רומן, יסאר ועכשיו את. לאור היכרותי איתך, אני סומך עלייך שתמודדי עם העניין בצורה הטובה ביותר, במיוחד לאחר שהתלמידים יכירו את התכונות המעולות שלך ואת נכונותך לסייע להם.
המשך מוצלח.

RomanKhait אמר/ה...

אללא, תודה שנכנסת לכיתה שלי. את ממש טובה במה שאת עושה. הניסיון ללמד לבד גם מוריד את שוק בכניסה להוראה עם יותר מי 100 תלמידים רק להכיר. לגבי ילדה "גזענית". אנו לא חיים בעולם סטרילי וגם אין שלום אפילו באופק. גם בית הספר לא מי חוץ לתחום(הרי יש שומר בכניסה ולא מתאמי גזענות).
אני זוכר מה אמרת את ביום השואה בבית ספר. זה הרבה יותר מגזענות. בגרמניה זה 5 שנות כלא. לא עשיתי מי זה עניין כאת ילדה בבחינתי וזה לא מילים שלך ולא באמת חשבת על זה. עם חורה של הילדה היה אומר שלא מוכן לשלוח ילדה שלו למורה נאונצית מה היית עונה לו? אני חושב שדרך יחידה לחיים תקינים זה להגדיר את המקום שבאחריותנו (כיתה...)מחוץ לתחום הסכסוך. אבל זה עובד רק לשתי קוונים.חשבי על זה.
בכבוד רומן
תבקשי סליחה בשמי מכיתה שעזבתי. אני פשות חייב לעבוד