יום שישי, 21 בנובמבר 2008

רפלקסיה

רפלקסיה 20-11-2008

היום התחלנו השיעור במספר קטן של תלמידים..לא ידעתי למה אבל חלק טוב יצאו החוצה עם מורה שבאה הכיתה ולקחה אותם.
התחלנו ללמד..כך שלמדנו אנרגיית תנועה..הסברנו הנוסחה עוד פעם.סיכמנו את הכל באופן מסודר על הלוח.דווקא חזרנו טוב על העניין של הקשר הישר בין המסה והאנרגיה ואיך שהמהירות בריבוע היא בקשר עם גדילת האנרגיה.
פתרנו כמה דוגמאות לא קלות..וחלק מצוין אני יכולה להגיד שיותר מ 0.75 מאלה שהיו בכיתה ידעו והבינו בצורה מצוינת.
אחר מכן חלקתי דף תרגול בנושא שלנו..הסתבכנו ורובם פתרו נכון..חוץ משאלה 1 שהייתה קשה להם..אז עשיתי על הלוח.
התחושה הכללית שלי היא מצוינת כך שהרגשתי שהם שומעים ממנה ומבינים אותי. אבל לא התייחסתי הפעם להמרת יחידות מקמ"ש ל מטר לשנייה ולהפך..לכן נראה לי שאעשה משהו שיניבו את זה בשבע הבא כך שיהיה מעניין וכיף להם ללמוד העניין הזה מפי שהוא קשה..ואחר מכך אני רוצה לתרגל עוד פעם וזיהו. ( נראה לי שנתרגל על אנרגיית גובה ותנועה יחד, בתרגילם מערבים בין שני סוגי הארגיה).

תודה רבה ..
אלאא

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אלאא ערב טוב

לדעתי זה לא תקין שמוציאים לכם תלמידים בלי להסביר לכם מדוע. זה מובן שלעתים יש צורך להוציא תלמידים מן השיעור וזה בסדר גמור, אך לפחות יש להסביר לכם מדוע עושים זאת.
אני שמח שאינכם ממהרים עם אנרגית התנועה. זה נושא לא פשוט ואחת מהמכשלות היא ההעלאה בריבוע של המהירות. טוב גם שעשיתם חזרה מסודרת על הקשר בין הגורמים בנוסחת אנרגית התנועה כדי שלא יקבלו את הנוסחה ללא הסבר.
גם הנושא של המרת יחידות יכול לחכות קצת וטוב שלא נכנסתם לכך כבר בשיעור הנוכחי. זה היה מטיל על התלמידים עומס מושגי מיותר והיה להם קשה יותר להפנים את נושא אנרגית התנועה, שהוא הנושא החשוב ביותר.
הרעיון לעשות בסופו של דבר תרגילים מעורבים הוא מצוין. כך אתם מחזקים את ההפנמה של חוק שימור האנרגיה, המשמש כאן כאמצעי לחישוב אנרגית תנועה באמצעות אנרגית גובה ולהפך.