יום חמישי, 6 בנובמבר 2008

רפלקסיה

רפלקסיה על השיעור של 6-11-08

נכנסתי לפני השיעור וכתבתי הנוסחאות על הלוח, גם איך מתנהגים במבחן, משך המבחן, סדרתי את השולחנות כך שכל אחד ישב לבד.
נכנסו ישבוו כמו שרציתי, ואז אמרתי שכשיו אני מחלקת- שקט מוחלט, ובפועל היה שקט מוחלט.
מי שלא מבין היה מרים אצבע ואני הולכת בלי להפריע לאחרים..אסור לשאול לקול רם..כל זה היה כתוב על הלוח, אחת מהם שאלה בקול גבוה ואז יניב ענה לה.. וכולם התחילו לשאול בלי משגיח כך שהבינו שזה מותר, הגענו למצב שגם הם קמו ממקומם והלכו ליניב.. דבר שאני לא מסכימה איתו כך שליד יניב יש 4 בנות..דבר שגרם לרעש והעתקה ואי סדר..

הרבה יצאו מהכיתה ולא הבנתי איך ולמה..כי היתי תמיד מסתובבת בין התלמידים..

את האמת גם התעצבנתי מיניב..כך ששאלחה אותו אחת התלמידות אמר לי באמת זה לא מובן והיית חייבת לדאוג שזה יהיה ברור בצורה לא יפה בכלל ואני לא מקבלת..לא ידעתי מה לגיד לו..השקעתי הרבה במחן..הוא לא שאל אותי אפילו אם עשיתי או לא..לא שלח לי מייל לא התקשר לא דאג לענייו זה בכלל ..כתבתי המבחן לבד..גם תכנתי לבד..הדפסתי וסדרתי ועל כל זה לא התעניין לשאול או לדאוג שאני כן עשיתי את זה..ועכשיו גם כן מתלונן..חוץ מזה מה שמעצבן יותר ששלחתי לו את המבחן וחכיתי שיענה לי..ולא ענה..אז לא מגיע לא להתלונן..

חוץ מזה הכל היה בסדר..
גם כן אחרי שבדקתי את המבחנים..גם הציונים פחות יותר בסדר..יש 3 תלמידים נכשלו ו 9 תלמידים מעל 80..
ממוצע הכיתה הוא 73.6 ..נראה לי שזה בסדר יחסית..למה שציפיתי..

תודה רבה
:

3 תגובות:

יורם אורעד אמר/ה...

אלאא ערב טוב

מביקור בכיתה בזמן המבחן ראיתי שהכיתה עבדה ואתם התייחסתם לתלמידים כראוי ובמסירות, כל אחד בדרכו שלו. אני מבין את תחושת אי הנחת שלך ממה שקרה - התמונה שמצטיירת ממה שתיארת היא בעייתית משום שיניב ואת הגבתם באופן שונה מאד זה מזה, דבר שגרם לך ובצדק, לתחושת אי נחת ורוגז. מה שקרה נבע פשוט מההבדלים בעמדתכם לגבי התייחסות לתלמידים. תיאום ביניכם בעניין זה הוא מחוייב המציאות וככל שתעשו אותו בהקדם כך ייטב. אם תרצו את התערבותי אשמח לסייע.
עניין בעייתי אחר הוא שיתוף הפעולה השוטף ביניכם בנוגע לעניינים שונים ובמקרה זה לעניין חיבור המבחן והערות אחד לשני. שיתוף פעולה הוא חשוב מאין כמוהו ואין זה מקובל עלי שצד אחד (את במקרה זה) יעשה את כל העבודה, ללא התייחסות של הצד השני.
מסיבה זו ומן הסיבה שההתייחסות של שניכם אל התלמידים הן כה שונות, אני מציע, ובעצם מבקש בכל לשון של בקשה, שתשוחחו יחד, בצורה נעימה ועניינית, על הדברים, ותסכמו דברים לעתיד כגון בנוגע לשיתוף פעולה ביניכם לגבי מערכי שיעור עתידיים ולגבי מבחנים והתייחסות לתלמידים. אכתוב גם ליניב בעניין זה.
הציון הממוצע של התלמידים בהחלט משביע רצון, מה עוד שהמבחן היה מבחן לא קל (וגם לא קשה מדי). עם זאת 3 תלמידים שנכשלו מהווים רבע מהכיתה וזה די הרבה. אני מציע שבשיעור הבא שלכם תתייחסו למבחן ואולי תפתרו ביחד עם התלמידים את השאלות (לפחות את הקשות יותר או את הבעייתיות). כך תהיה לתלמידים הזדמנות נוספת ללמוד את החומר.

בברכה

יורם

y-g אמר/ה...

מיניב :
כן את צודקת - לא הייתי מספיק מעורב משום שהייתי עמוס בעבודה שלי. זו ממש לא בעיה שלך ולכן אני מסכים שלא הייתי בסדר. אני גם מסכים שלא ממש הייתה לי זכות לבוא בטענות וגם מסכים שהייתי צריך לדאוג לעשות את זה בצד בלי שהתלמידים ישימו לב.

הדבר היחיד שאני כן עומד עליו הוא שאם יש דברים לא חד משמעיים במבחן זה יגרור טעויות ול משנה כרגע מי אחראי לזה - זו פשוט עובדה. הייתי רק צריל לאמר אותה בעדינות ומתוך התחשבות בכל שאינל חייבת לי דבר ועל כך סליחתי.

בקשר לכך שילדים יצאו זו אחריות של שנינו ואני לפחות כלפי עצמי מרגיש לא נוח עם זה. זה שהייתי עמוס בעזרה לילדים זה לא תירוץ לא להחזיק את השאר בכיתה.
רעיון שעלה לי עכשיו : להבא צריך לתת עבודת כיתה לאלו שסיימו - כזו שמי שלא מסיים אותה הופכת לשיעורי בית.

אמין ברהום אמר/ה...

עזבי התלמידים שלך לא מבינים