יום חמישי, 27 בנובמבר 2008

פלקסיה 27/11/2008
היום היתה לי בעייה בשליטה על הכיתה, דווקא שרוב הכיתה לא עשתה שיעורי בית..ולא עניין אותה להוציא ציוד ולסכם ולהשתתף בשיעור..
ואני במצב כזה לא יכולה ללמד..
אז בשביל זה לא התחלנו באנרגיית חום..סיימנו באופן מוחלט את אנרגיית תנועה.
ואז נתתי להם 4 שאלות להגשה בשבוע הבא..גם כן אני נותנת עוד דף שהכנתי גם בנושא של אנרגיית תנועה שזה עושים בבית וגם כן מגישים לי את זה.
עכשיו אני חושבת אם אני נותנת להם עבודה להגשה כל שבוע אז זה משחזר אותם על החומר ובכך הם זוכרים יותר ,, דבר שגורם להשתתפות יותר בכיתה..
חוץ מזה, יניב היום שם לב למשהו חשוב..שהם מנסים להפריד בינינו..כך שלמשל אם יניב אומר א'..אז הם שואלים אותי ומנסים לקבל תשובה שהם רוצים כוונתי ל ב'..ולהפך...
אז גם אני מרגג שיניב אמר את זה..וזה ממש קורה הרגשתי אותו..ולכן אני גם כן אדאג לעניין זה יותר..
אלאא

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

ההרגשה הלא נוחה של עם כך שתלמידים לא הוציאו ציוד, היא בהחלט במקום. כדאי להתעקש על כך, ואני בטוח שעשית זאת. יש בזה מסר חינוכי, של רצון מצידך להפגין רצינות מצד התלמידים.
לפי מה שהבנתי, התלמידים מנסים גם לעשות סוג של מניפולציה עלייך ועל יניב. ייתכן וכוונתם היא ליצור מין סוג של חוסר נוחות אצלכם. מדוע? אולי סתם כדי להשתעשע, הם הרי ילדים. צריך להזהר מזה. תלמידים נוטים לעשות כל מיני סוגים של מניפולציות. אפשרות אחת להתמודד עם זאת היא שכאשר אחד מכם מוביל את השיעור רק הוא ישיב על שאלות ואם תלמיד ישאל את האחר (לא זה שמוביל) הוא יפנה אותו בחזרה אל אותו אחד שמוביל.