יום שישי, 11 בדצמבר 2009

רפלקציה

בקשר לשיעור שהיה בשבוע הבא, שיעור ראשון עשיתי חזרה על הכללים. ובשיעור שני, שחררתי חלק מהתלמידים ללכת למגרש ולצפות בזריקת הטילים. השאר השארתי בתוך הכיתה ונתתי להם עבודה.. במהלך השיעור השני היה השתפרות בהתנהגותם של חלק שגם שחררתי אותם..והשאר שהם 4 תלמידים נשארו איתי לשיחה ...הם הבטיחו בהשתברות, וחתמו על דף מעקב..אבל בכל זאת, אני רוצה לדבר עם אלנה..אשמח לעצות נוספות..
תודה רבה
אלאא

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

קודם כל, יפה עשית. שחרור כל הקבוצה לצפייה בשיגור, ולא את כולם, הוא מסר חיובי חזק. למעשה את אומרת להם כך - שימו לב, אלה שיפריעו לאווירה הלימודית של הכיתה נענשים אבל מצד שני, אלה שתורמים לאווירה הלימודית או לפחות לא מפריעים לה, יקבלו צ'ופר, משהו טוב. עשית את זה בפועל וזה צעד נכון בכיוון. גם הדיווח שלך תואם זאת - את אומרת שההתנהגות השתפרה בשיעור השני. השיחה שלך עם התלמידים הייתה שוב צעד נכון בכיוון ואני מקווה שזה יוכיח את עצמו לגבי אותם ארבעה ששוחחת אתם.
לדעתי, אפשר לנסות דברים נוספים:

-לכתוב מידי פעם מכתבים חיוביים לתלמידים שמתנהגים יפה וגם לומדים יפה. המכתבים יישלחו להוריהם וכן יתוייקו בתיק האישי של התלמיד. מצד שני, אפשר לכתוב גם מכתבים שליליים לאלה שמתנהגים לא כפי שצריך. אני מוכן בשמחה לסייע לך בניסוח המכתבים

-לשוחח עם תלמידים מסוימים לאחר או לפני השיעור. זו יכולה להיות שיחה קצרה ובה תאמרי לתלמיד בקצרה את דעתך, החיובית או השלילית. צריך לשמור על קור רוח כשאומרים דברים שליליים, למשל על פטפוטים ועל הפרעות, ולא להיסחף אחרי אמירות בוטות של התלמיד. בעניין אמירתם של דברים שליליים, כדאי גם שתשאלי על כוונותיו של התלמיד - מה הוא מתכוון לעשות?, איך הוא מתכוון לשנות את דרכיו כך שישתפר?. באופן כזה המסר שאת מעבירה הוא שאת נותנת לתלמיד תקווה וסומכת עליו שישפר את מעשיו.

- בעניין התלמידים הקשים, אפשר לחפש, למרות שלעתים זה קשה, דבר או דברים חיוביים לומר עליהם. אפשר לומר דברים כאלה באמצע שיעור (ואפילו רצוי). יש בזה כדי להשפיע על התלמיד להשתפר.

דף המעקב הוא רעיון טוב, רק שימי לב שהוא יבוא לביטוי לבסוף. למשל, אם ההתנהגות לא הוכיחה את עצמה, כתבי מכתב להורים או טלפני אליהם ולהפך, אם דף המעקב מוכיח שהתלמיד השתפר באופןמשמעותי אפשר לכתוב מכתב או ליזום שיחת טלפונית חיובית.
במקביל, נסי לתפוס את אילנה הרכזת. בלי קשר לכך, אני מוכן לשבת אתך ביחד ולדון במצב הקבוצה ומה ניתן לעשות.
היי אתי בקשר בעניין לקראת תחילת השבוע שאחרי חופשת חנוכה.

שתהיה לך חופש נעימה

יורם