יום שישי, 6 בפברואר 2009

רפלקסיה 5-2-2009

שלום...
נכנסתי לשיעור ובקשתי מהם להוציא ציוד..כך שאנחנו עושים מבדק בשעה ראשונה מפי שיש מצויניות בשעה שנייה..ואז כך זה התנהל..עשינו את המבדק..וזה הסתדר..אבל בשעה שנייה רציתי ללמד על המעבר בין מצבי צבירה..אבל היה ממש קשה ללמד אותם דווקא מפי שהיה בעייה בצלצול של בית הספר ואז התחילו ליצר כל מיני תירוצים שהאריעו את ההפסקה או או..יש בנות כאילו שהבעאו לק ואז התחיל לעבור מתלמידה לאחרת ..כך שלא הסכימו שישימו את זה בתיק..עד שבקשתי מהם לצאת החוצה ולסיים ואז לחזור לשיעור.
התחלתי לשוחח איתם שאני דואגת להם ושאני רוצה שיהיו טובים..והיחס בינינו ישאר טוב..ואז הם התנצלו ובקשו עוד הזדמנות..אבך אחרי כמה דקות זה חזר כמו שהיה קודם..רק 5 תלמידים היו איתי במה שאני מסבירה...ואז מיד אחרי השיעור שוחחתי עם אורטל..שהיציעה עליי דרך אחרת והיא לשוחח עם ההורים..וזה מה שהיה באמת...מקווה שזה יביא לשיפור בכיתה..

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אלאא שלום

ראשית, התלמידים צריכים להקפיד על שעות השיעור ללא קשר לצלצול. כדאי שתציגי לפני התלמידים את שעת ההתחלה ואת שעת הסיום של השיעור (שהם בודאי יודעים כבר) ותאמרי להם באופן חד משמעי שללא קשר לצלצול, הם חייבים להיות בשיעור בזמן כפי שכתוב.
לגבי השיחה עם התלמידות - זו הייתה פעולה בהחלט טובה ורצויה לשוחח אתן אבל אם הן אינן מקיימות את מה שהוסכם בינך לביניהן יש לעבור לטיפול בלתי מתפשר. השיטה שנקטת בה - לשוחח עם ההורים, היא שיטה טובה וקיימות עוד שיטות אחרות כגון מכתבים שההורים מתבקשים לכתוב לך על כך שהם יודעים על הבעייה, מכתב התנצלות של התלמידים שבו הם מבטיחים לא לחזור על ההפרעה, ועוד ועוד. את תשקלי בכל מקרה מה לעשות. בכל מקרה, הקפידי, כפי שעשית בשיעור זה, לא להרשות הפרעות.