יום שבת, 14 בפברואר 2009

רפלקסיה 12-2-09

בעה ראשונה של השיעור למדנו עוד על אנרגיית חום..ועל מעבר בין מצבי צבירה..ונתתי להם כמה שאלות שיעשו בבית..שהם להגשה..בשעה שנייה התחלנו בנושא כוחות..ומה זה כוח..ואז היה ממש מעניין..כך שכולפ התחילו לצעוק..."את רק רוצה להכשיל אותנו" אין הגדרה לכוח..כך זכוח זה כוח..ואז הגדרנו כוח שהוא יכול לשנות או מצבו אצ צורתו של גוף.
ערכנו את הניסוי..זכרנו הידיות של כוח..את מכשיר המדידה..וערכנו הניסוי..היה ממש כיף..
אחרי זה..היתה להם בקשה כך שנעשה שיעור על מוסיקה ועל שירים ערבים..כל שנביא לכיתה ודברים כאלה..ואז אמרתי שזש בסדר מקובל אבל שנסיים נושא הכוחות...

2 תגובות:

יורם אורעד אמר/ה...

שלום אלאא

אני יודע שיש לך כיתה תוססת והתגובות אינן מפתיעות אותי. בכל זאת, התגובה לגבי הגדרת הכוח מעידה על כך שהם היו מעורבים בשיעור, למרות הקריאה "את רוצה להכשיל אותנו". כפי שציינת, הנושא עניין אותם.
לגבי שיעורי המוסיקה שהם מבקשים. לדעתי זה יפה מאד. אפשר לדעתי בהחלט לתת להם שיעור כזה ואפילו רצוי, במיוחד אם הם ביקשו. זו יכולה להיות בהחלט מעין הפסקה מרעננת למשהו אחר. כדאי שתחשבי מה אפשר וכדאי לעשות בו - להשמיע כמובן את המוסיקה, לספר להם על מה אומר השיר, קצת על הזמר או הזמרת ועל הביוגרפיה שלהם (למשל על אום כולתום, עבד אל ח'לים חאפז ועוד, לאחר שמשמיעים שיר שלהם), אולי כדאי לתרגם מילים או משפטים בשיר. כידוע לך הם לומדים ערבית (יש חובת לימוד ערבית בכל בתי הספר עד כיתה י) וזה אולי גם יכול להתקשר לחומר שהם לומדים במקצוע זה (ערבית).
אם תרצי, תוכלי להתייעץ גם באשתי, שהיא מורה לערבית (כבר דיברתי אתה על זה). היא תסכים לסייע לך בשמחה.

Unknown אמר/ה...

אשמח אם אני יכולה לדבר איתה..כל שהיא תעזור לי במה ללמד..או מה לעשות..איך להעביר ..