יום שישי, 19 בדצמבר 2008

אקסיומה של בלום

אקסיומה של בלום:

שאלה מרמת הידע:
מהם הגורמים המשפיעים על אנרגיית תנועה?
במה תלויה אנרגיית חום?

שאלה מרמת ההבנה:
תאר במילים שלך את עצם הבלבול בין משקל ומסה?

שאלה מרמת יישום:
כמה אנרגיה צריך להשקיע כשדי לעלות אחד ק"ג מעלה אחת?

שאלה מרמת ניתוח:
מכונית נוסכת 16 מ"ש כמה היא עוברת בשעה? – בדרך מפורטת.

שאלה מרמת סינתזה:
איך אנו יכולים למדוד את תאוצת הנפילה החושית של גוף הנופל חופשית.

שאלה מרמת הערכה:
תלמיד פטר את השאלה כך...האם הוא פתר נכון?? תתקן לו הטעות אם הוא טעה.

2 תגובות:

יורם אורעד אמר/ה...

שלום אלאא

* השאלות מרמת הידע טובות ובהחלט מתאימות.

* השאלה מרמת ההבנה היא מתאימה אבל אני מעריך שהיא תהיה קשה מדי לרוב התלמידים. מעניין לנסות עליהם ולראות מה יקרה?

* השאלה מרמת היישום - מתאימה וגם טובה להפעלה אצל תלמידים.

* השאלה מרמת הניתוח נראית לי מתאימה יותר לרמת היישום. התלמידים נדרשים למעשה לנצל את מה שלמדו על המרת יחידות.

* השאלה מרמת הסינתזה טובה ומתאימה אך שוב, אני מעריך שתלמידים יתקשו בה.

* שאלת ההערכה... וואו - אני חייב לומר שזו ממש הברקה. כל הכבוד. יחד עם זאת התלמידים אינם לומדים תאוצה חופשית בכיתה ט. מצד שני, אפשר לחשוב על שאלה אחרת שתהיה במתכונת דומה ותתייחס לנושא אחר, שנלמד בכיתה.

יפה מאד

יורם אורעד אמר/ה...

ודרך אגב, לא שזה כל כך חשוב, אבל מדובר על הטקסונומיה של בלום ולא על האקסיומה של בלום.