יום חמישי, 25 בפברואר 2010

רפלקציה

בקשר לשיעור של היום, הוא לא היה בסדר, שעה ראשונה קרה משהו מעניין מה שיורם העלה את זה בישיבת צוות במושב. כך שרובם לא התעניינו להקשיב עד שמישהו שאל שאלה שעניינה אותם הרבה ואז התחילו להקשיב ולשאול ולדון.
אבל שאלה שנייה שחזרו לרותין ממש היה משמעת בצורה מוגזמת.
עכשיו בקשר לשיעורים, אני חושבת שצריך לשנות את השיטה שאנו מלמדים זה..כך שרוב העבודה תהיה מבוססת על התלמידים, כל שאנו כל פעם נדון בנושא מעניין ומאתגר אותם ונעבוד בו בכיתה דרך ניסויים, סרטים והלאה וזה אולי יגרום להם להתעניין יותר.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

ההוראה באמצעות הטלת אחריות על התלמידים לביצוע השיעורים שלהם בהחלט נראית לי, כפי שגם אמרתי לרומן. רומן כבר למעשה התחיל בכך אבל כרגע אין לזה המשך אולי משום שהוא ממשיך בפרוייקט שלו. כדאי לעשות זאת באופן עקבי שיעור אחרי שיעור וגם להעריך את התלמידים על פי הפרוייקטים שלהם עצמם. אני מציע שתתחילו לעשות זאת כבר בקרוב ובשבוע הבא תודיעו על כך לתלמידים מראש. כדאי אולי להקדיש מחשבה לתכנון מה שייעשה ואז להציג את התכנית לפני התלמידים, להבהיר להם את אופן הביצוע ואת אופן ההערכה ולעשות רשימה של השיעורים שיגישו התלמידים בזה אחר זה. כדאי גם שתחשבו על רשימת נושאים שתחלקו להם אותה. אשמח לסייע לכם.