יום שישי, 31 באוקטובר 2008

רפלקסיה של שיעור 30/10/2008

30/10/2008 יורם אורעד


נקודות אפשריות לרפלקציה אחרי שיעור

להלן מספר נקודות אפשריות לכוון אתכם לרפלקציה לאחר שיעור. אתם יכולים לבחור להתייחס לכמה נקודות שאתם רוצים וכן לבחור להתייחס לנקודות שאינן מופיעות כאן.

§ מה הייתה הרגשתכם הכללית במהלך השיעור?
בתחילת השיעור הרגשתי טוב מאוד כך שכולם ישבו במקום, רובם הוציאו ציוד , הרגשתי נוח כך שאני מורה בפועל ...והכל נראה לי בסדר. שאלו על יניב ושידעו שהוא חולה..והוא לא בא, היא דבר רגיל כך שלא הפריעו.
מה היה קשה לכם?
היה ממש קשה להסביר להם את העברת מקמ"ש ל מטר בשנייה וההפך.
§ איך לדעתכם הגיבו והרגישו התלמידים?
היה שיעור יפה מאוד..כולם הרגישו טוב מאוד..בחלק שני חלקתי את הלוח וכול פעם שלושה תלמידים עמדו ופתרו והכל היה עוזר אבל בשקט ובקול נמוך.
§ קשיים שהתגלו אצל התלמידים.
להעביר ממטר בשנייה לקמ"ש..היה קושי מבחינה מתמטית.
§ מהי התחושה שלכם לגבי הבנת החומר על ידי התלמידים?
יש חלק שהבין את הכל, וחלק אחר שהיה קשה להם. לכן אני חוזרת עוד פעם על זה.
§ באיזו מידה הרגשתם שהצלחתם להעביר את מה שרציתם?
במידה טובה מאוד.
§ פעולות נכונות ו/או טובות שלכם במהלך השיעור.
הסתבבות בין התלמידים והגשת עזרה למתקשים, לצור קשר טוב איתן , קשר של כבוד ואי הפרעה..לתת להם לעזור לי להעביר החומר..כך שבקשתי למשל מאוד זה שהפריע פעם שיעמוד מול הכיתה ויסביר.
§ פעולות מוטעות או טעויות שעשיתם לדעתכם.
צחקתי..שראיתי אותפם מתווכחים וזאתי היתה פעם ראשונה שכולם מתעניינים כך..אז התחלתי לצחוק..ואז כולם צחקו.
§ תובנות כלליות שלכם כגון: מה לא הייתם עושים שוב, האם הייתם פועלים בדרך אחרת, איך הייתם משכללים פעולות מסוימות שעשיתם במהלך ההוראה?
כמו שאמרתי ברפלקסיות הקודמות.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

שלום אלאא

ראשית, כרגיל, רפלקציה בהירה המציגה היטב הן את מה שהתרחש בפועל והן את מחשבותייך. שנית, את משתמשת במסמך הנקודות האפשריות להתייחסות שנתתי לכם. זה טוב ורצוי שאת נעזרת בנקודות והמשיכי לעשות זאת, אבל הייתי מעדיף שתציגי את הרפלקציה שלך בלי הפורמט של מעין "שאלות ותשובות" אלא באופן חופשי שלך.באופן כזה, תוכלי להעלות גם נקודות שאינן מצויות במסמך עצמו, אם תחשבי על נקודות כאלה. שוב, זוהי רק הצעה. אינני מחייב אותך. אם את רוצה, המשיכי בפורמט הקיים.
לגבי הרפלקציה עצמה:

* מעבר בין יחידות: ראיתי ששמת לב לקושי למעבר בין יחידות, במיוחד כאשר מדובר על מעבר מורכב בין יחידות, כמו מקמ"ש למטרים לשניה. אין צורך להתעקש על זה מדי משום שהמוקד הוא הבנת והפנמת אנרגית התנועה ולא המרת היחידות. השתדלי להציג לפניהם את היחידות של מטר לשניה או לכל היותר עשי מעבר פשוט של, לדוגמה, קילומטרים לשניה למטרים לשניה.
* הייתי במשך כל השעה הראשונה שלך וברצוני לציין שלמרות שזו פעם ראשונה שהובלת שיעור שלם בעצמך, ללא סיוע, הרי שעשית זאת בצורה מעוררת הערכה. תגובות התלמידים היו בדרך כלל של שיתוף פעולה ושל כבוד אלייך. ליווית את השיעור בהדגמות וזה הוסיף לעניין ולשיתוף הפעולה איתך.
כל הכבוד.